תאור כללי

mfa-documentary-1400x500-5

משך לימודים: שנתיים
מיקום הלימודים: לוס אנג'לס
מספר סמסטרים: 6

"לעשות סרט תעודה זה לגלות משהו, להיות פתוחים, ללמוד, וללכת אחר הסקרנות שלכם"- ספייק ג'ונז

בין אם הם מתמודדים עם נושא היסטורי, מתעדים תנועות פוליטיות מודרניות או חוקרים יחידים או תתי תרבויות שלא היו ידועים עד כה, הקריירה של יוצרי הסרטים התיעודיים היא חיפוש מרגש ומאיר עיניים של דרך להבין טוב יותר את העולם בו אנו חיים.
הפופולריות של הסרטים התיעודיים עלתה פלאים בעשרים השנים האחרונות, וכיום קיימות יותר פלטפורמות מאשר אי פעם שיוצרים שאפתניים של סרטים תיעודיים יכולים להציג בהן את עבודתם. הדרישה ליוצרי מוכשרים ומלאי תובנות של סרטים תיעודיים מעולם לא הייתה גבוהה יותר, בין אם מדובר בסרטים דרמטיים מלאים, סרטי תעודה לטלוויזיה, או סרטי תעודה קצרים באינטרנט.

התכנית של האקדמיה לקולנוע של ניו יורק לתואר שני ביצירת סרטים תיעודיים מעניקה לסטודנטים תכנית הכשרה מלאה ומואצת (6 סמסטרים) נמרצת ומעשית שתהפוך אותם לדור הבא של יוצרי הסרטים התיעודיים.אין צורך בניסיון מוקדם בתחום הסרטים התיעודיים כדי להירשם לתכנית.

התכנית מיועדת להכשיר מועמדים מוכשרים ומחויבים להיות יוצרי סרטים תיעודיים, בתכנית לימודים מלאה ובסביבה מעשית ומקצועית. הסטודנטים לומדים לפתח, לביים, לצלם ולערוך את הפרויקטים שלהם ומקבלים אפשרות לשפר עוד יותר את יכולותיהם דרך השתתפות כאנשי צוות בסרטים של עמיתיהם ללימודים. מבנה הסרטים וההיסטוריה שלהם תיבחן במהלך הרצאות כיתתיות.
הסטודנטים יתבקשו לשלוח את כל הפרויקטים שלהם בהתאם ללוחות הזמנים שייקבעו על ידי המחלקה.

האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, קווין ספייסי, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.

התכנית לתואר MFA ביצירת סרטים תיעודיים מוצעת בקמפוס שלנו בלוס אנג'לס.
סטודנטים שזכאים לכך יכולים להשלים קורסים של תכנית הלימודים בקמפוס האקדמיה בניו יורק – במסגרת תכנית לימודי סרטי תעודה חד שנתית ללא תואר – ולאחר מכן להגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם לתכנית הלימודים לתואר MFA ביצירת סרטים תיעודיים.
הסטודנטים לתואר יוצרי סרטים תיעודיים ילמדו בתכנית לימודים תובענית שבה יהיה עליהם לעמוד ביעדים לימודיים והפקתיים רבים.

תכנית הלימודים לתואר משלבת הוראה מעשית בכיתה יחד עם עמידה בלוח זמנים אינטנסיבי של הפקות סרטים והסטודנטים ירכשו ידע והבנה בתחום הצליל (סאונד) וכן יכולת הערכה של אמנות הקולנוע והאסתטיקה; ובמקביל ילמדו על ההיבטים העסקיים של התחום. השילוב המנצח הזה יסייע להם להיות מוכנים להגשים את המטרות המקצועיות שלהם עם סיום הלימודים.
צוות הסגל שלנו הם יוצרי סרטים תיעודיים מקצועיים ועטורי פרסים שהם חברים פעילים בתעשיית הסרטים התיעודיים ובעלי מגוון רחב של התמחויות. מגוון ההתמחויות הזה מאפשר לסטודנטים להתמקצע בהיבט מסוים של יצירת סרטים תיעודיים.

צוות המרצים שלנו, שהם יוצרי סרטים תיעודיים פעילים, יכול להעניק לסטודנטים שלנו תובנות מעמיקות אודות המציאות העכשווית בתעשייה והמגמות השונות בתחום, ובכך לסייע לסטודנטים לתואר MFA לסיים את התואר עם בסיס מקיף בסרטים תיעודיים ולהיכנס לתעשייה עם ניסיון משמעותי.

תוכנית הלימודים

בימוי סרט התעודה
מצלמה ותאורה
הפקת צליל
כתיבת סרט התעודה
הפקת סרט התעודה

עסקי סרטי התעודה
ניו-מדיה
הפקה של סרט תעודה
כתיבה ובימוי
סרט התעודה לתיזה
צילום קולנוע מתקדם
פרויקט סרט קהילתי
עריכה מתקדמת
נקודות מבט אודות התעשייה

הפקת סרט התעודה לתיזה
מחקר, פיתוח ובימוי סרט התעודה
עיצוב צליל (סאונד)
ליטוש: צבע, אפקטים חזותיים וגרפיים
סדנאות הפקה
שיווק הסרט הלא עלילתי
ערבול(מיקסים)

תנאי קבלה

תואר ראשון, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מבחן אנגלית, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר