תאור כללי

mfa-cinema-1400x500-3

משך הלימודים: שנתיים
מיקום הלימודים: לוס אנג'לס, מיאמי
מספר סמסטרים: 6

במהלך שנת הלימודים הראשונה כל הסטודנטים בתכנית הלימודים לתואר שני MFA באמנויות בתחום הקולנוע יכתבו, יצלמו, יביימו ויערכו בין 7 ל-9 סרטים ויעבדו על עוד 28 סרטים.במהלך התכנית הדו שנתית המואצת הסטודנטים ירכשו את הניסיון הקולנועי הרחב הדרוש כדי ליצור את הסרטים המקוריים שלהם.
בתכנית הלימודים הנמרצת שלנו הסטודנטים יקבלו למעלה מ-2000 שעות של הדרכה מעשית ושל ניסיון מעשי בהפקה, הן באמצעות יצירת סרטים משלהם והן דרך השתתפות במגוון תפקידי צוות בסרטים של עמיתיהם ללימודים.
אם אתם יוצרי סרטים שאפתניים, האקדמיה לקולנוע של ניו יורק מציעה לכם להצטרף ללימודים מעמיקים ביסודות הקולנוע ובהיבטים מתקדמים בתחום. התכנית מוצעת בקמפוסים של האקדמיה בלוס אנג'לס ובסאות' ביץ'.

האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, קווין ספייסי, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.
סטודנטים שזכאים לכך יכולים להשלים קורסים תאורטיים (COURSE WORK) של התואר בקמפוס של האקדמיה בניו יורק – במסגרת תכנית לימודים חד שנתית ללא תואר – ולאחר מכן להגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם לתכנית הלימודים לתואר MFA בקולנוע. הסטודנטים בתכנית יכולים להשלים את תכנית הלימודים לתואר MFA ב-6 או ב-7 סמסטרים; הסמסטר השביעי הוא רשות ומאפשר לסטודנטים להשלים סרט באורך מלא ולהגיש אותו כפרויקט התיזה שלהם.
במסגרת הלימודים באקדמיה הסטודנטים מקבלים גישה למתקנים ולציוד ברמה הגבוהה ביותר. הסטודנטים לתואר MFA לומדים להכיר מגוון מצלמות וסוגי סרטים כמו סרטי 16 מ"מ, סרטי 35 מ"מ, HD, סופר 16 מ"מ ואת מערכת הצילום Red Epic Dragon. בנוסף, הסטודנטים מבצעים את עבודת העריכה של הפרויקטים שלהם בתכנת Avid Mecdia Composer – התכנה התקנית בתעשייה לעריכת וידאו מקצועית.

אמנם אין צורך בניסיון קודם בתחום הקולנוע, אבל כדי להצליח במסע אל העולם המרתק של לימודי הקולנוע והעמידה מאחורי עדשת המצלמה כבר מהיום הראשון ללימודים, הסטודנטים נדרשים לבוא עם משמעת עצמית חזקה, תשוקה אמיתית לקולנוע ויכולת שיתוף פעולה עם עמיתיהם לכיתה.

בוגרי התכנית לתואר MFA יהיו בעלי כישורים מפותחים באמנויות הקולנוע, מנוסים מאוד בהפקה קולנועית ומודעים היטב לעצמם וליכולות שלהם כאמנים יוצרים, וכמו כן יוכלו להציג תיק עבודות הכולל 8 עד 10 סרטים מקוריים. סרטי הגמר/תיזה של הסטודנטים מוצגים בקמפוסים בהקרנות חגיגיות הפתוחות לשחקנים, לצוות, לחברים, למשפחה ולאורחים מוזמנים.

תוכנית הלימודים

* כתיבה, בימוי ועריכה של חמישה סרטים קצרים, לרבות פרויקט שיתמקד וידגיש את נקודת המבט של הדמות.
* בימוי סרט או צילום (DP) לפרויקט קבוצתי קצר החוקר קצב.
* השתתפות בסדנאות הפקה דיגיטלית שייערכו בפיקוח מתרגלים/מנחים ובהן הסטודנטים יעבדו עם שחקנים מקצועיים במטרה לחקור תוכן המופיע 'בין השורות' (סאבטסקס).
* ציוות כצלמי קולנוע, כתאורנים ו/או כעוזרי צלם בכ-20 פרויקטים נוספים.
* כתיבת תסריט הכולל דיאלוג לסרט קצר.
* כתיבה, הפקה, בימוי ועריכה של סרט קצר, הכולל דיאלוג, באורך של עד 10 דקות.
* בימוי, תפקוד כעוזר במאי או בימוי צילום (DP) של סדנת הפקת שמע (סאונד) סינכרוני.
* השתתפות כחברי צוות בארבע סדנאות הפקה אחרות, וצילום בתבניות (פורמטים) שונות - מ-16 מ"מ עד HD.
* פיתוח מיומנות בשימוש בחבילת ציוד ההסרטה "one-ton intermediate film".
* תרגול צילום בסרט 35 מ"מ (כחלק מקורס צילום קולנוע 2).

* בימוי, הפקה ועריכה של סרט ביניים באורך של עד 15 דקות (שיצולם בסרט 16 מ"מ, 35 מ"מ או בוידאו HD).
* השתתפות כחברי צוות מרכזיים בפרויקטים של עמיתים לכיתה.
* בחירת קורסי הבחירה של השנה השנייה.
* השתתפות בסדנת רעיון לסרט עתידי.
* הפקת תרגיל קצר המתמקד בסגנון ובביצוע של סרט.
* הפקת סרטון קצר בעזרת שימוש בטכניקות צילום קולנוע מתקדמות.
* פיתוח מיומנות בשימוש בחבילת ציוד ההסרטה ‎3-‎ton thesis.
* יצירת תשתית לתסריט לסרט באורך מלא.

* הצגת מחברת הפקה מלאה לוועדת התיזה.
* פיתוח יכולות מתקדמות לשיתוף פעולה ולמנהיגות על סט צילומים של סרט.
* הפקה ובימוי של סרט תיזה סופי (עם קול מסונכרן) באורך של עד 30 דקות - או - השתתפות בשני פרויקטים (או יותר) של עמיתים ללימודים.
* כתיבת פרק (act) שני לסרט באורך מלא.
* הפקה ובימוי של סרט תיזה סופי (עם קול מסונכרן) באורך של עד 30 דקות - או - השתתפות בשני פרויקטים (או יותר) של עמיתים ללימודים.
* עריכת את פרויקט התיזה הסופי.
* השלמת טיוטה מלאה של סרט באורך מלא.

* סיום שלב הצילומים של הסרט המלא.
* התחלת וסיום שלב גמר ההפקה של הסרט באורך מלא.

תנאי קבלה

תואר ראשון, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מבחן אנגלית, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר