תאור כללי

תכנית 3 שנים לתואר ראשון באנגלית
מיקום הלימודים: פריז
שכר לימוד לשנה הראשונה: 10,790 יורו
שנה שנייה ושלישית: 10,890 יורו לשנה

בית ספר לאופנה ליסה נחשב לאחד מהוותיקים בצרפת והגדול שבהם עם קמפוסים ברחבי צרפת כאשר הקמפוס המרכזי הינו קמפוס פריז בו המסלול הינו לתואר ראשון ובאנגלית. בכל שנה ניתנת הזדמנות ייחודית לעבוד עם חברות אופנה: הסטודנטים משולבים בתכניות סטאג'.לדוגמא בעיצוב אופנה, עיצוב תלבושות לתיאטרון, עיצוב תלבושות לקולנוע, עיצוב טקסטיל, צילום אופנה וכן בתפקידי קניין אופנה, מנהל מוצר, מנהל סטודיו אופנה, בוקר בסכנות דוגמנות, מנהל צוות –יח"צ, עורך אופנה, מעצב חלונות ראווה, מנהל מכירות אופנה.

התואר הראשון בעיצוב אופנה בליסה הינו מיוחד מסוגו שכן לאחר השנה הראשונה ניתנת אפשרות לסטודנטים לבחור מסלול התמחות בו יתמקצעו בשנתיים שלאחר מכן :
1-עיצוב אופנה ותדמיתנות
2-עיצוב אופנה ועיצוב טקסטיל
3-עיצוב אופנה ומנהל עסקים באופנה
4-עיצוב אופנה & fashion tech

מטרות ההוראה
השנה הראשונה מיועדת בעיקר להתנסות ולרכישת היסודות הדרושים להמשך הלימודים האמנותיים. במהלך שנה זו הסטודנטים מתוודעים לטכניקות אמנותיות שונות, הם לומדים להתבונן ולהעביר חזון אישי תוך כדי רכישת כישורים אמנותיים, תרבותיים, כלכליים, טכניים ומתודולוגיים. הסטודנטים יכולים לבחון את הכישורים שלהם ולרכוש את הידע הנדרש לאופנה, עסקי האופנה ומקצועות הטקסטיל. בשנה השניה והשלישית יכנסו הסטודנטים לשלב בו יתמקצעו בעיצוב קולקציות אופנה, גברים נשים ויתרכזו בנושא ההתמחות שלהם.

בהתמחות עיצוב אופנה ותדמיתנות דורשים יצירתיות והקפדה: שליטה בטכניקות ובסט כישורים רחב, עם פוטנציאל לחדשנות, יכולת לעבוד במהירות תחת לחץ על מספר קולקציות והיכולת להכין רשת מקצועית. הסטודנטים משלבים את המבנה והשלבים של ייצור הבגדים. לאחר שיצרו ציורים טכניים, הם צריכים לעשות גזרה, לעשות דיגום חופשי, לעשות ניסיונות, שיפורים, גימורים וליצור אב טיפוס.השנה מחולקת לסמסטרים הכוללים הערכות סדירות ושבוע בחינות שבמהלכו הסטודנטים נחשפים למבחנים לבחינות הכניסה התחרותיות. ביוני, הם מציגים את הקולקציה הראשונה שלהם לצוות של מגייסים ומעסיקים פוטנציאליים בסלון, בחדר באירוח, או על במה מקצועית. הפרויקטים מתחרים על מס' פרסים.

התמחות בעיצוב אופנה ועיצוב טקסטיל יעסוק בפיתוח קולקציות בדים מתוך ציורים עם צבעים, בחירת חומרים ושיטות גימור טקסטיל בהסתמך על ההקפדה והיצירתיות של הסטודנט. לאחר רכישת היכולת הטכנית, ניתנת עדיפות לחיזוק הכישורים והפוטנציאל לחדשנות. הסטודנטים יכולים להתמקד בייצור מודלים לבדים וטקסטיל יעסקו בהדפסת טקסטיל, בדים וחומרים וטכנולוגיית טקסטיל חדשניות .

בהתמחות בעיצוב אופנה ומנהל עסקים הקורסים מנתחים את ההיסטוריה והתיאוריה מאחורי המסחר, העיצוב והתקשורת בתעשיית האופנה. הם גם בוחנים מיקור גלובלי, טרנדים של אופנה ושווקי לקוחות. במהלך התוכנית, הסטודנטים לומדים ייצור אופנה עתידי ושיטות קידום ומפתחים את הכישורים לנהל עלויות, לוחות זמנים, ונושאים אתיים המשפיעים על תעשיית האופנה. לצד דגש עסקי, הסטודנטים בונים קולקציות אופנה (אריגים, ייצור וגימור) בשנה השלישית, הסטודנטים משתתפים בסטאז' במקום העבודה וצוברים ניסיון אמיתי בעבודה בחברת אופנה או אופנת עילית.

בהתמחות בעיצוב אופנה & fashion tech- במסלול מיוחד וחדשני זה על תלמידים להעלות היבטים מסורתיים של עיצוב אופנה על ידי קישורן עם טכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת. ביגוד מחובר לטקסטיל וחומרים חדשניים. המסלול יגע בכל הטכנולוגיות הכי מתקדמות בתחום באופנה ולאן עולם האופנה יפנה בעתיד הן מבחינת תפיסות האופנה, שיווק, טכנולוגיות בדים ועוד.

תנאי קבלה

גיל 17 ומעלה, תיק עבודות וראיון סקייפ מול הקמפוס וראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560

לעמוד בית הספר