תאור כללי

mfa-screenwriting-1400x500-2

משך הלימודים: שנתיים
מיקום הלימודים: לוס אנג'לס
מס סמסטרים: 5

האקדמיה לקולנוע של ניו יורק מכירה בתפקיד החיוני של הכותבים ביצירת כל סרט וכל תכנית טלוויזיה. יחד עם זאת, אין די בכישרון כתיבה בלבד כדי לעבוד בהצלחה באמצעי התקשורת הללו. תסריטאות היא מיומנות נלמדת, כזו שהכותב צריך לכתוב כל יום כדי להתאמן ולעמוד בדרישות המקצוע, ולהבין באמת מהם המרכיבים שהופכים תסריט או כתיבה לטלוויזיה (teleplay) ליצירה שעובדת ומקסימה את הצופים.
הסטודנטים שלנו, בנוסף ללמידת עקרונות מיומנות הכתיבה, מקבלים גם את התמיכה והמבנה שבו יש לכתוב כדי לעמוד בלוחות הזמנים. הסטודנטים שלנו כותבים במרץ במהלך הלימודים ומשלימים מספר פרויקטים בסיוע ביקורת בונה של המנחים בקורס ושל עמיתיהם ללימודים.

"תסריט טוב לסרט אפשר לספר גם בלי דיאלוג בכלל" – דייויד מאמט
הסטודנטים לתסריטאות מתחייבים להשלים – במהלך 5 הסמסטרים של הלימודים – תכנית לימודים מבוססת פרויקטים הכוללת כתיבה אינטנסיבית המעניקה להם ניסיון רב ערך בכתיבה במגוון רחב של סגנונות וסוגות (ז'אנרים), וכן בכתיבה לפלטפורמות שונות הכוללות, בין היתר, כתיבת תסריט ספקולטיבי ותסריט פיילוט לטלוויזיה.
בנוסף, הסטודנטים עוקבים אחר מסלול קורסים של Transmedia הכולל כתיבה עבור הפקות מבוססות רשת, ספרי קומיקס ומשחקי וידאו.
האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, קווין ספייסי, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.
התכנית לתואר שני בלימודי תסריטאות מוצעת בקמפוס שלנו בלוס אנג'לס. סטודנטים שזכאים לכך יכולים להשלים קורסים של תכנית הלימודים בקמפוס האקדמיה בניו יורק – במסגרת תכנית לימודים חד שנתית ללא תואר – ולאחר מכן להגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם לתכנית הלימודים לתואר MFA בתסריטאות.

מה הופך את תכנית לימודי התסריטאות שלנו לייחודית?
בשנת הלימודים הראשונה כל סטודנט כותב שני תסריטים באורך מלא, ועוד שני תסריטי טלוויזיה ספקולטיביים, תסריט פיילוט מקורי לטלוויזיה, וכן מספר תשתיות (treatments). כחלק מתכנית משולבת, הסטודנטים גם חוקרים תחומים הקשורים לתחום הקולנוע, שיסייעו להם לשפר את התסריטים שלהם ולכתוב אותם בהתאמה לעולם האמיתי.
כך, בנוסף לשיעורי כתיבה, הסטודנטים לומדים את אמנות הסרט, לימודי משחק, הכנת מצגות ולימודי קולנוע, וכיצד הם באים לידי ביטוי בתסריט. הסטודנטים גם כותבים, מביימים ועורכים סצנה קצרה של סרט דיגיטלי.
במהלך השנה השנייה (בסמסטרים השלישי והרביעי), הסטודנטים יתמקדו בכתיבת תיזה – תסריט לסרט באורך מלא או פיילוט לטלוויזיה ומדריך מקיף (bible) לסדרה. בנוסף, הסטודנטים ילמדו על מדיות בהתהוות כמו ספרי קומיקס, סדרות רשת ומשחקי וידאו, ויבנו זיכיון טרנסמדיה (Transmedia Franchise). עם סיום הלימודים הסטודנטים לא רק יבינו את המבנה, הדמויות, הקונפליקטים והדיאלוגים של הסיפור, אלא גם ייצאו מהאקדמיה עם מוצרים מוגמרים שאותם הם יכולים להציג, להפיק ולשווק.
תכנית הלימודים לתואר MFA בתסריטאות מציידת את הסטודנטים בידע אודות אמנות כתיבת התסריט באמצעות קורסים בלימודי קולנוע וניתוח תסריטי קולנוע/טלוויזיה. הסטודנטים מחויבים לכתוב מספר פרויקטים.
פרויקטים אלו נבדקים בסדנאות כיתתיות ומקבלים ביקורות מהמנחים ומהעמיתים לכיתה.

תוכנית הלימודים

* תסריט לסרט באורך מלא.
* תסריט ספקולטיבי באורך של שעה אחת לסדרת דרמה טלוויזיונית.
* תסריט ספקולטיבי באורך של חצי שעה לסדרת קומדיה טלוויזיונית.
* רעיונות לסיפור ולדמות עבור תסריט באורך מלא, לסדרות טלוויזיה, ורעיונות חוצי פלטפורמות (transmedia)
* תשתית לסרט באורך מלא.
* שכתוב או בדיקה מחדש של תסריט באורך מלא שהם כתבו בסמסטר הראשון.
* תסריט מקורי שני או פירוק לגורמים (beat breakdown) של אותו רעיון.
* סרט דיגיטלי של סצנה קצרה.
* תסריט ניסיוני והצעה/מדריך מפורט (bible) לסדרת טלוויזיה מקורית.

* מתווה וטיוטה ראשונה לתיזה לסרט מלא או הצעה לסדרת טלוויזיה מקורית ותסריט לפרק הפיילוט.
* רעיון לזיכיון טרנסמדיה מקורי.
* טיוטה ראשונית לפרק פיילוט לסדרת רשת מקורית.
* הצעה לספר קומיקס, רומן גרפי או מנגה מקוריים.
* תסריט לפרק ראשון של ספר קומיקס, רומן גרפי או מנגה.
* תשתית להתאמה מקורית לקולנוע המבוססת על חומר ממקור לא קולנועי.
* תיקון ושכתוב של הצעת התיזה שלהם לסרט באורך מלא או לפרק פיילוט לטלוויזיה.
* הצעה למשחק לוח, וידאו, קוביות, קלפים או משחק אחר.
* הפקה מלאה של פיילוט לסדרת רשת.
* מדריך מקיף לתכנית חוצת מדיות (transmedia) הכוללת את הצעת המשחק, הצעת הקומיקס ואת המדריך המקיף שלהם לסדרת הרשת

* סדנת עבודת מאסטר
* מחקר סצנות מתקדם
* העולם העסקי של התסריטאות
* תיק עבודות

תנאי קבלה

תואר ראשון, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מבחן אנגלית, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר