תאור כללי

תכנית חד שנתית ללימודי הפקת קולנוע וטלויזיה

קמפוסים: ניו יורק, לוס אנג'לס.
משך לימודים: שנה אקדמית
מספר סמסטרים: 2

מה מיוחד בתכניות שלנו ללימודי הפקה?
התכנית ללימודי הפקת קולנוע וטלוויזיה המוצעות על ידי האקדמיה לקולנוע של ניו יורק מתקיימת בבית הספר שלנו לקולנוע ומיועדת לשפוך אור על תפקיד המפיק, אחד התפקידים החשובים ביותר והמובנים פחות של ענף הקולנוע והטלוויזיה. סטודנטים שחפצים לשלוט בגורלם בעולם העסקי של ענף הקולנוע והטלוויזיה ישגשגו בתכנית המעשית והמרוכזת שלנו. התכנית מיועדת לסטודנטים שיש להם מעט ניסיון בהפקה, או חסרי ניסיון, שמבינים שתכנית מרוכזת ותובענית, ממש כמו תפקיד המפיק עצמו, תעניק להם את הידע שהם מחפשים.
לאורך כל תקופת הלימודים אנו מתייחסים אל הסטודנטים כאל מפיקים בפועל ומציבים בפניהם אתגרים בכל שלב ושלב. אנו מעודדים סטודנטים שמעוניינים בכך להביא איתם לתחילת הלימודים קטע של קניין רוחני (כמו ספר עלילתי, כתבה מגזינית, מאמר עיתונאי, ביוגרפיה, אוטוביוגרפיה או רעיון מקורי מתאים אחר) שאותו ירצו לעבד לפרויקט הפקה ושיהווה את הבסיס לפרויקט התיזה שלהם. במהלך הלימודים הסטודנטים מובילים את הפקת הפרויקט שלהם לאורך שלבי הפיתוח השונים שלו: מצגת, תשתית (treatment), תסריט, איתור כישרונות, תקציב, לוח הזמנים ותכניות השיווק וההפצה. הסטודנטים ילמדו את האסטרטגיות של העולם האמיתי להפקה מוצלחת ואנו מעודדים אותם לפתח את רשת הקשרים המקצועיים הדרושים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה.

האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, קווין ספייסי, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.
התכנית המוצעת כוללת ימים מלאים של עבודה נמרצת לאורך כל השנה, ועל הסטודנטים להיות מוכנים לכך מראש. קצב הלמידה בתכנית היא מהיר והסטודנטים נדרשים להיות מחויבים לעמוד בלוחות זמנים צפופים ולעבודה משותפת עם הסטודנטים שלנו לקולנוע, לתסריטאות ולמשחק. התכנית מוצעת בקמפוסים שלנו בניו יורק ובלוס אנג'לס.

תוכנית הלימודים

מקצוע המפיק
מקרי מבחן
תקצוב ולוח זמנים
הכנת מצגת
מימון/שיווק/הפצה של סרט
ניתוח סיפור ותסריט
דיני תעשיית הבידור
צליל מעשי
צילום מעשי
תאורה מעשית
עריכה מעשית
מפיקי פסטיבלי סרטים
תערוכת סרטים
בימוי למפיקים
סדנת הפקה

כתיבה
עריכה
בימוי שחקנים
פרקטיקום פיתוח פרויקט
תסריטאות למפיקים
ניתוח סרטים למפיקים
פיתוח תכניות מציאות לטלוויזיה
הפקת קליפים מוזיקליים ופרסומות
הפקה לארגונים ללא כוונת רווח
לימודי קולנוע
הרצאה מיוחדת
מעבדת עריכה
מעבדת מצגות
מעבדת שיתופי פעולה

תנאי קבלה

תעודת בגרות, תיק עבודות, ראיון במרכז המידע בישראל וראיון מול הקמפוס 03-6525560.

לעמוד בית הספר