תאור כללי

bfa-animation-1400x500-1

מיקום הלימודים: לוס אנג'לס
מס סמסטרים: 8

האקדמיה לקולנוע ניו יורק נחשבת לאחת הטובות והמקושרות בעולם בתחום האנימציה. האנימציה התלת ממדית התפתחה מאוד במהלך העשורים האחרונים והפכה מעוד תחום בסרטים, באנימציה ובעיצוב משחקים לאחד המוקדים המרכזיים של תעשיית הבידור ומחוצה לה.
כיום ניתן לראות אנימציה תלת ממדית בכל מקום, בין אם בסביבות המלאות שנוצרו עבור הסרט אוואטר של ג'יימס קמרון, בסרטי החלוץ המלאים של פיקסאר כמו "צעצוע של סיפור" ובעוד סרטים כמו "רנגו", או במשחקי הווידאו שוברי הקופות כמו BioShock ו-Halo 4.
הסטודנטים לתואר ראשון (BFA) באנימציה תלת ממדית ובאפקטים חזותיים, בתכנית שמתקיימת בלוס אנג'לס, ילמדו את בסיס הידע הטכני ואת האפשרויות האסתטיות ליצירת גרפיקה תלת ממדית, גרפיקה בתנועה ואפקטים חזותיים וירכשו לעצמם מערך כישורים פותח דלתות בתעשייה בתחומים כמו סרטים, טלוויזיה, עיצוב משחקים, ארכיטקטורה, אינטראקטיב, חינוך, מדעים ותעשיות תקשורתיות ומסחריות נוספות.
במסגרת התכנית הסטודנטים לומדים להשתמש בתכנת המחשב התקנית של התעשייה Maya 3D ויוצרים בה את הדמויות ואת הסיפורים שלהם ובנוסף, גם את קשת המיומנויות המלאה הנדרשת כדי להיות מאייר תלת ממד מוצלח, כמו: כתיבה, בימוי, צילום קולנועי, עריכה ותאורה של הסיפור. הסטודנטים לומדים גם להשתמש בתכנת Maya כדי לדמות בד ודינמיקה, לבנות דגמים וטקסטורות מתקדמים בעזרת ZBrush ו-Mudbox, ללכוד תנועה בתכונת "בונה התנועה" (Motion Builder), וליצור קומפוזיציה ואפקטים חזותיים ב-Nuke.
בוגרי התואר הראשון (BFA) באנימציה תלת ממדית ובאפקטים חזותיים יוצאים לתעשייה עם ידע רחב המאפשר להם למצוא עבודה בתחום האנימציה התלת ממדית הנמצא בצמיחה מואצת וכן במגוון רחב של אמצעי תקשורת ומדיה.
הנרשמים לתכנית אינם צריכים להיות בעלי ניסיון קודם באנימציה תלת ממדית, אך עם זאת ידע מוקדם בעבודת סטודיו או מחשבים יסייע להם להצליח בלימודים במהירות רבה יותר. בנוסף, מומלץ שיהיה לסטודנטים מעט רקע בשימוש בתכנות מחשב גרפיות כמו Adobe Illustrator או פוטושופ.
הקמפוס שלנו שוכן במרכז אזור תעשיית הבידור של העיר ובסמוך לאולפני 'האחים וורנר', 'יוניברסל', 'דיסני', 'דרימוורקס' ועוד, וסגל מקצועי של מרצים מעביר לסטודנטים קורסים ביסודות האנימציה התלת ממדית והאפקטים החזותיים בשילוב הדרכה מעשית. כבר מהיום הראשון ללימודים הסטודנטים מתנסים בעבודה מעשית עם הציוד (ורכישת הידע הטכני הדרוש כדי לעבוד עם ציוד מתקדם וברמה גבוהה ביותר), ומשתתפים בהרצאות כיתתיות ובסדנאות מונחות שבהן הם לומדים את יסודות המקצוע ואת הדקויות של אופן סיפור העלילה. בסיום הלימודים הסטודנטים מקבלים סרט תדמית, עם כל העבודות והפרויקטים המקוריים שהם השלימו, שיסייע להם למצוא עבודה בתעשייה.
בדומה לתכניות תואר ראשון באמנויות אחרות, הסטודנטים מקדישים שני שלישים מלימודיהם לשליטה והתמחות באמנות האנימציה התלת ממדית והאפקטים החזותיים ולומדים קורסים במדעים ובמדעי הרוח בשליש הנותר.
התכנית לתואר BFA באנימציה תלת ממדית ואפקטים חזותיים מוצעת בקמפוס שלנו בלוס אנג'לס. עם זאת, סטודנטים שזכאים לכך יכולים להשלים קורסים של תכנית הלימודים בקמפוס האקדמיה בניו יורק במסגרת תכנית לימודים חד שנתית ללא תואר ולאחר מכן להגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם לתכנית הלימודים לתואר BFA באנימציה תלת ממדית ואפקטים חזותיים.

תוכנית הלימודים

יסודות בסיסיים בתלת ממד
ציור ואנטומיה
פיסול 1
בניית דגמים 1
ציור ופיסול
הנפשת דמות

בניית דגמים 2
פיתוח מרקם ומראה
עיצוב דמות
תאורה ורינדור (הפקת דגם מתמונה)
קומפוזיציה/שילוב תמונות
כתיבת תסריט ב-PYTHON וב-MEL

סביבות דיגיטליות
יצירת דמות
ציורי רקע (Matte Painting)
שילוב גרפיקה בתמונה (MATCHMOVING)
תסריטאות
אפקטים חזותיים

צילום קולנועי
תסריט מאויר (STORYBOARD) ו-ANIMATIC (תסריט מאויר עם פסקול)
לימודי משחק לאנימטורים
פיתוח עבודת התיזה
הפקת סרט התיזה המונפש
התפתחות מקצועית בתחום האנימציה
תיק עבודות לתיזה
קורסי אנימציה מיוחדים בהנחיה אישית

תנאי קבלה

תעודת בגרות, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר