תאור כללי

gamesnyfaedu-banner-v1

משך הלימודים: שנתיים
מיקום הלימודים: לוס אנג'לס
מס סמסטרים: 4

עיצוב משחקים התפתח במהירות במהלך העשורים האחרונים והפך ממגמה פופולרית לאחד התחומים הצומחים ביותר בתעשיית הבידור. בעולם שבו משחקי הווידאו תופסים תאוצה והופכים לנפוצים יותר ויותר, למידה של הכישורים הטכניים והיצירתיים הנחוצים כדי לעורר משחק וידאו לחיים מהווה הזדמנות אדירה עבור מעצבים שאפתניים של משחקים.
עיצוב משחק וידאו היא אומנות מאתגרת וייחודית הדורשת גם חוש חזק של יכולת לספר סיפור וגם אוסף כישורים טכניים מתקדמים הדרושים כדי לבנות משחק וידאו מתפקד ומהנה.
אמנם לא נדרש כל ידע מוקדם כדי להירשם לתכנית לעיצוב משחקים של האקדמיה, אבל כדי ללמוד ולהצליח בתכנית הסטודנטים צריכים להיות בעלי תשוקה אמיתית לשחק במשחקים, לספר סיפורים ולטכנולוגיה. שילוב של כל הכישורים הללו יחד הוא חשוב וחיוני לפיתוח משחקי וידאו מקוריים.
תכנית הלימודים לתואר שני באמנויות (MFA) בעיצוב משחקי וידאו נמשכת שנתיים (4 סמסטרים) ומעניקה למעצבים שאפתניים של משחקים את האפשרויות והכלים הדרושים כדי לפתח משחקי וידאו מקוריים, והכל בהנחיה צמודה של צוות האקדמיה – משלב הרעיון הבסיסי ולאורך כל הדרך עד לכתיבת הקוד ולפיתוח הרעיון למשחק מתפקד וסוחף שניתן להפעיל על מגוון מכשירים והתקנים.
הסטודנטים לומדים לפתח משחקים המותאמים לשפע של פלטפורמות שונות, מקונסולות של משחקים ועד למודולים מקוונים ולמכשירים ניידים. בנוסף ללימוד הידע המקצועי הרחב ברמה הגבוהה ביותר, האקדמיה לקולנוע גם הציבה לה למטרה שהסטודנטים לתואר MFA בעיצוב משחקים ילמדו גם איך להיות אמנים מיומנים שמעצבים משחקים ומספרים סיפורים עבור המדיום האינטראקטיבי וחברים פורים ומבוקשים בתעשיית המשחקים, ולשם כך הלימודים מתקיימים במשטר קפדני הכולל הרצאות, סמינרים וסדנאות הדורשים ריכוז ותשומת לב מלאים.
הקורס המרכזי בתכנית הוא הקורס סטודיו למשחקים, שמתקיים בכל סמסטר. הקורס מתוכנן לדמות סטודיו מקצועי למשחקים והסטודנטים מנהלים סטודיו משלהם בשיתוף עם עוד 1-4 עמיתים לכיתה. לכל סטודיו כזה מוצמד מדריך או מתכנת משחקים מקצועי המלווה את הסטודנטים ומסייע להם בכתיבה מעשית של קוד התכנות, ויחד הם בונים במהלך הסמסטר משחק מתפקד אחד.
שימו לב שרק אצלנו באקדמיה לקולנוע של ניו יורק הסטודנטים נהנים מצירוף של מתכנת מקצועי לצוות הפיתוח. המתכנת משתלב כחבר בצוות ומסייע לסטודנטים בכתיבת הקוד ומאפשר להם להתמקד ביצירה הבסיסית של הסיפור ושל מרכיבים המעשיים של המשחק שלהם, וכמו כן הוא מלמד אותם גם איך לכתוב קוד ולנהל את הפרויקט בעזרת פיתוח בתוכנת Agile. באמצעות יישום שיטת הפיתוח בתכנת Agile, המהווה את התקן בתעשייה, בתכנית הלימודים, הסטודנטים לומדים איך לפתח תכנה בעזרת כלים שיתופיים כמו JIRA ו-Confluence.
הקורס 'סטודיו למשחקים' מסייע לסטודנטים לרכוש את הידע וכישורים הדרושים כדי לייצר תכנה/משחק בדרך יעילה ועל בסיס של לוח זמנים ותקציב, ומכין אותם באופן פעיל להתגבר על אתגרים שיעמדו בפניהם בסביבה המקצועית.
במקביל ללימודי תכנות וניהול פרויקטים הסטודנטים לעיצוב משחקים לומדים גם קורסים בניהול אמנותי (ארט דיירקטור) ואנימציה תלת ממדית שנועדו להכין אותם בהמשך דרכם לעבודה עם אמנים ואנימטורים מוכשרים בתעשייה.
ובנוסף לכל זה, הסטודנטים שנרשמים לתואר MFA בעיצוב משחקים של האקדמיה ישקיעו את מיטב זמנם במתודולוגיית ה-Playcentric Design המקורית של האקדמיה, המהווה כיום את הדרך היעילה ביותר ללימוד המיומנות המורכבת של עיצוב משחקים.
בנוסף ללמידת היסודות הטכניים של עיצוב המשחקים, יינתן דגש שווה גם לחשיבות הסיפור והעלילה. הסטודנטים ילמדו איך לספר סיפור שיסחף את קהלי היעד אל המשחק שלהם, ובדגש חזק על מסגרות עלילה אפקטיביות ואינטראקטיביות. בנוסף לכך, להתמחויות יש תפקיד חשוב בתכנית ואנו מעודדים את הסטודנטים להשלים לפחות התמחות אחת בתעשייה כחלק מהתואר שלהם. NYFA מעניקה לסטודנטים שמחפשים מקום להתמחות סיוע והפנייה לאנשי קשר בתעשייה.

לסיכום, עם סיום הלימודים לתואר MFA בעיצוב משחקים הסטודנטים יוצאים לתעשייה עם תיק עבודות הכולל משחקים שפותחו בסטודיו לצד אבות טיפוס קטנים יותר, ניתוחי משחקים, ניתוחים עסקיים, מצגות וסיפורים למשחקים. הפריטים בתיק העבודות מיועדים להעניק לבוגרים את הבסיס הטוב ביותר שיאפשר להם לפרוץ לתוך תעשיית המשחקים. בנוסף, חברי הסגל של NYFA – מעצבי משחקים מקצועיים ועטורי פרסים – ילמדו את הסטודנטים מהן השיטות הטובות ביותר לפרסם את תיק העבודות שלהם ברשת ולזכות בעזרתו בתשומת לב מהתעשייה.
התכנית לתואר MFA בעיצוב משחקים מוצעת אך ורק בקמפוס של האקדמיה בלוס אנג'לס – העיר שמהווה חממה לחברות עיצוב משחקים. סטודנטים יכולים גם להשלים שנת לימודים אחת בתכנית עיצוב משחקים קונסרבטורית בקמפוס של NYFA בניו יורק, ולהגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם ללימודים מתקדמים לתואר MFA.

תוכנית הלימודים

* יצירת 2 משחקים דיגיטליים שנוצרו תוך שיתוף פעולה ושפורסמו ברשת.
* תיק עבודות בתלת ממד
* תיק עבודות בעיצוב גרפי
* השתתפות משביעת רצון בעיצוב Playcentric, בכתיבת קוד משחקים ב-Unity וב-#C, ובסדנת עיצוב עלילה.

* הגשת פרויקט תיזה משותף.
* יצירת 2 משחקים דיגיטליים שנוצרו תוך שיתוף פעולה ושפורסמו ברשת.
* תיק עבודות בעיצוב צליל (סאונד)
* השתתפות משביעת רצון בקורס שיווק משחקי וידאו.
* תיק עבודות דיגיטלי אישי שפורסם ברשת.

תנאי קבלה

תואר ראשון, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מבחן אנגלית, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר