תאור כללי

מיקום הלימודים: ניו יורק, לוס אנג'לס

באקדמיה לקולנוע של ניו יורק זיקקנו את המרכיבים הבסיסיים של תכניות התסריטאות לקולנוע המובילות בעולם כדי ליצור עבורכם צמד סדנאות מרוכזות מאוד בתסריטאות. הסדנה המרוכזת בת 8 השבועות היא במתכונת של תכנית מלאה, עם לימודים במהלך ימות השבוע והשלמת פרויקטים כיתתיים בשעות הערב.

סדנאות תסריטאות בחו"ל מיועדות למועמדים עם מעט ניסיון או כלל ללא ניסיון בתסריטאות שמוכנים, רוצים ומסוגלים לעבוד וללמוד בסביבה לימודים ממוקדת בקצב מהיר ובלחץ גבוה.
סקירה
לאחר שנים רבות שבהן התייחסו אליהם כמובנים מאליהם, התסריטאים זוכים כיום להכרה בתפקידם החשוב כבמאים ביצירת סרטים. הקלישאה אומרת ש"אפשר לעשות סרט רע עם תסריט טוב, אבל אף אחד לא יכול לעשות סרט טוב בלי תסריט טוב".
מצד שני, כל ההתרגשות סביב תסריטים שנמכרו בלמעלה ממיליון דולרים גרמה לאנשים רבים לדמיין כי זו דרך מהירה וקלה להתעשר ולהתפרסם. כמובן שההפך הוא הנכון. עבודה קשה, תשוקה גדולה, נחישות בלתי מתפשרת ומחויבות עמוקה חיוניים לכל כתיבת תסריט כפי שהם חיוניים בכל מאמץ יצירתי אחר.
האקדמיה לקולנוע של ניו יורק מעניקה את ההדרכה, אך הסטודנטים צריכים להביא את התשוקה ואת הכישרון. השילוב בין השניים מאפשר לסטודנטים בסדנה לכתוב תסריט באורך של 80-120 עמודים לסרט באורך מלא, תוך הקפדה על שגרת כתיבה ולמידה.
היקף העבודה של כל אחד ואחת מהסטודנטים תלוי אך ורק ברמת המחויבות והקצב שלו או שלה.
המטרה היא לסיים את הסדנה עם טיוטה ראשונה של תסריט מקורי.

סטודנטים שיירשמו לסדנאות יחקרו וילמדו את הנושאים הבאים, וישתמשו בהם בכתיבה שלהם:
* מבנה קלאסי של תסריט
* מקורות הסיפור
* קשתות (arcs) אופי
* טכניקות דיאלוג
* המסע של הגיבור
* אבות הטיפוס של הדמות
* קונפליקט
* סאב טקסט
* מחקרי סוגה (ז'אנר)
* נושא
* פיתוח קול ייחודי
* סיפור חזותי
* אסטרטגיות מתאר
* תבנית תסריט WGA
* עסקי התסריטאות

תנאי קבלה

אין צורך בידע מוקדם, ראיון במרכז מידע ישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר