תאור כללי

סדנאות קצרות ומרוכזות של 4 ו-8 שבועות

מיקום הלימודים: ניו יורק

בבית הספר לעיתונאות משודרת של האקדמיה לקולנוע של ניו יורק אנו מאמינים כי לפלטפורמת העיתונאות יש תפקיד חשוב בחברה שלנו, תפקיד שמגיע עם כוח ועם אחריות.

"אנו סומכים על עיתונאים שיציגו בפנינו את האמת באופן אובייקטיבי ושישאירו אותנו מעודכנים בנושאים ובאירועים שמשפיעים בצורה עמוקה על חיינו." וולטר קרונקייט, מגיש חדשות הערב הנהדר של רשת CBS, נחשב בעיני רבים ל"אדם האמין ביותר באמריקה".

בתכניות הלימוד שלנו הסטודנטים מתאמנים על מערך רחב של כישורים כמו מחקר, דיווח חדשותי, הפקה דיגיטלית, עריכה, הגשת חדשות והפקת תכניות. תכנית הלימודים המקיפה של האקדמיה והגישה המעשית שלה מסייעים לסטודנטים להפוך למקצוענים; בין אם הם מקווים בסופו של דבר ללכת בעקבותיהם של עיתונאים כמו אנדרסון קופר, קייטי קוריק, או ברברה וולטרס; או עיתונאים חוקרים כמו קווין סייטס, לואל ברגמן, או מייק וואלאס, מרטין פלטשר, דייויד ברנקסיו, או מריה הינוחוסה; ובין אם הם מחפשים לעבוד מאחורי הקלעים כמפיקים, כבמאים, כעורכים וכצלמים.
סקירה:
בסדנאות עיתונאות המשודרת הקצרות שלנו, בתכנית המלאה או בסדנת הערב, הסטודנטים לומדים ומתרגלים באופן מעשי את היסודות הבסיסיים ואת הטכניקות והמיומנויות של העיתונאות העכשווית.לשם כך הסטודנטים משתתפים בהרצאות ובהדגמות ומפיקים באופן מעשי בכיתה ובאופן עצמאי.במסגרת הסדנה על כל אחד ואחת מהסטודנטים להפיק פרויקטים חדשותיים שמצולמים במצלמה יחידה וערוכים ב-Avid Media Composer.
סדנאות מרוכזות אלו מעניקות לסטודנטים היכרות עמוקה עם הכישורים העיתונאיים והדיגיטליים הדרושים. כמו כן הסטודנטים לומדים על הטכנולוגיות והשיטות הדיגיטליות החדשניות שנמצאות כיום בשימוש מקצועי בתחום.
הציפייה כיום מעיתונאים היא לחקור, לכתוב, לצלם, להפיק, לערוך ואפילו להופיע מול מצלמה בדיווחים שלהם מהשטח ובקטעי החקירה שלהם. הכתבים האמיצים הללו, שעובדים עם צוותים קטנים או אפילו לבד, הם חלק מהתחום בעל הצמיחה המהירה ביותר במקצוע העיתונאות.
כדי להכין את הסטודנטים לעולם המרגש והתחרותי הזה העבודה בסדנאות תאתגר את הסטודנטים לתרגל ולפתח את הכישורים והמיומנויות הללו לקראת כניסתם לתחום.
הסדנאות של ה-4 וה-8 שבועות בעיתונאות משודרת כוללות חומר לימודים ומטרות הפקה זהות. אנו ממליצים לסטודנטים שמעוניינים להרחיב את ידיעותיהם בעיתונאות משודרת להירשם לסדנת העיתונאות המשודרת הנמשכת 8 שבועות.
בכל אחת מהסדנאות הסטודנטים לומדים ומתרגלים באופן מעשי את היסודות הבסיסיים ואת הטכניקות והמיומנויות של העיתונאות העכשווית.לשם כך הסטודנטים משתתפים בהרצאות ובהדגמות ומפיקים באופן מעשי בכיתה ובאופן עצמאי.במסגרת הסדנה על כל אחד ואחת מהסטודנטים להפיק פרויקטים חדשותיים שמצולמים במצלמה יחידה וערוכים ב-Avid Media Composer.
סדנאות מרוכזות אלו מעניקות לסטודנטים היכרות עמוקה עם היכולות העיתונאיות והדיגיטליות הדרושות.
פרויקטים:
כמפיקים, הסטודנטים צריכים לזהות ולתכנן את נושאי הכתבות שלהם, לבחור ולאבטח אתרים, להכין ציוד, לארגן ולהכין את אתרי הצילום ולבצע בדיקות טכניות אחרונות.הסטודנטים לעיתונאות נדרשים לערוך ולשלוח את הפרויקטים הבאים לצפייה ולקבלת ביקורת ומשוב
קריינות:
בפרויקט הקריינות הסטודנטים ישתמשו בווידאו ובקול טבעי שיסייעו להם לספר את הסיפור.
על כל אחד ואחת מהסטודנטים לבחור נושא, לצלם סרטון, לכתוב לו קטע קריינות ולקריין אותו, ולערוך אותו לקטע באורך 30 שניות.
VOSOT:
ה-VOSOT מורכב מקטע ווידאו הכולל את הצליל הטבעי שמוקלט יחד אתו, בתוספת קטע קולי קצר שנועד לספר סיפור.הווידאו מופעל ברקע כאשר המגיש או הקריין מדברים ולאחר מכן נפתח במלואו כדי להשמיע את הצליל המוקלט (SOT).
על הסטודנטים לצלם קטעים משלהם, לבצע ראיונות, לכתוב, לקריין ולערוך את ה-VOSOT.
VOSOT בעמידה:
העמידה של הכתב בשטח מול המצלמה תיכתב, תוקלט ותתווסף ל-VOSOT.
הריאיון:
על כל אחד ואחת מהסטודנטים למצוא מרואיינ/ת עם סיפור חדשותי לשתף.
הסטודנטים יבצעו את הראיון ויכתבו תסריט המשתמש בתשובות המרואיין כדי לספר את הסיפור.
חבילת החדשות:
'חבילה' היא קטע חדשותי אישי בודד שמשודר בשידור או בשידור ברשת.
על כל אחד ואחת מהסטודנטים להציג רעיון חדשותי ראוי לפרסום, להציג את הסיפור כ"מצגת", לערוך את הקטעים החזותיים (וידאו, גרפיקה וכו'), ולראיין עם קריינות.

תנאי קבלה

אין צורך בידע מוקדם, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר