תאור כללי

mfa-film-1400x500-3

משך הלימודים: שנתיים
מיקום הלימודים: לוס אנג'לס

צלמי קולנוע הם המשוררים החזותיים של תעשיית הסרטים. צלם הקולנוע עובד יחד עם המפיק כדי לעצב גישה חזותית המתרגמת בצורה הטובה ביותר את המילים הכתובות שעל הדף לסדרת צילומים ומקבצים משכנעים.

צלם הקולנוע משתמש בתאורה, בעדשות ובמגוון כלי הפקה וגמר הפקה נוספים ומצייר וצובע את החזון של הבמאי. לעיתים קרובות, דווקא הדימוי החזק שיוצר צלם הקולנוע הוא זה שנוגע ללב הצופים והוא זה שהם זוכרים לנצח.
תכנית הלימודים של האקדמיה לקולנוע של ניו יורק לתואר שני בצילום קולנועי הינה תוכנית מהמובילות בעולם, מתוכננת כך שהסטודנטים יעסקו לעומק בדרישות הטכניות והאמנותיות של צילום סרטים ותכניות טלוויזיה ושל פרויקטים עבור מדיה בהתהוות, כמו סדרות רשת.
הסטודנטים ילמדו איך לעבוד בצורה יעילה עם חברי הצוות ועם הבמאי במטרה לממש בצורה הטובה ביותר את החזותיות (הוויזואליות) של הסיפור. תכנית זו מאפשרת לסטודנטים לצבור ניסיון נרחב וללמוד איך להתגבר על האתגרים הטכניים הרבים שיעמדו בפניהם על סט הצילומים. תכנית דו שנתית זו נועדה להדריך במאי צילום מוכשרים וחרוצים בסביבה מקצועית ומעשית. התכנית לתואר שני בצילום קולנועי, המוצעת אך ורק בקמפוס שלנו בלוס אנג'לס, מעניקה לסטודנטים סביבה ייחודית המאפשרת להם לפתח את החזון היצירתי ואת המומחיות הטכנית הנדרשת כדי להיות צלם קולנוע מקצועי.

"הצילום הקולנועי הוא זה שיוצר את הסרט – זה נשמע רעיון די פשוט, אבל זו הייתה התגלות עצומה בשבילי"– ניקולס רוג.

האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, קווין ספייסי, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.

הסטודנטים שלנו לתואר שני בצילום קולנועי צוברים ידע תוך כדי עבודה על מגוון מלא של סוגי סרטים ותבניות דיגיטליות, והם לומדים לשלוט בשלל מערכות צילום (16 מ"מ, 35 מ"מ, HD ו-RED) וחבילות תאורה מקצועיות שצלמי הקולנוע משתמשים בהם כיום.
עם סיום לימודיהם, הסטודנטים יוכלו לפקח בביטחון על יצירת תכניות תאורה מתוחכמות ולעבוד עם מגוון רחב של מצלמות ועדשות הדרושים לפרויקטים מסוימים. והכי חשוב, תהיה להם היכולת לרתום ביעילות את הכלים החזותיים של הקולנוע כדי לספר סיפורים בעלי משמעות.
באקדמיה לקולנוע הסטודנטים לומדים ועובדים עם סגל צלמי קולנוע מקצועיים עטורי פרסים שמסייעים לסטודנטים לא רק להתמחות בכישורים הטכניים והאמנותיים הדרושים כדי להיות במאי צילום, אלא גם מציידים אותם בתובנות אודות המגמות העדכניות בתעשייה ובאמיתות המקצועיות של התעשייה, והכל כדי שבסיום לימודיהם הם יהיו מוכנים בצורה הטובה ביותר להשיג את המטרות המקצועיות שלהם
סטודנטים שזכאים לכך יכולים להשלים קורסים של תכנית הלימודים בקמפוס האקדמיה בניו יורק – במסגרת תכנית לימודים חד שנתית ללא תואר – ולאחר מכן להגיש בקשה להכרה בקורסים שלהם לתכנית הלימודים לתואר שני בצילום קולנועי.

תוכנית הלימודים

מבוא לטכניקת מצלמת קולנוע, יסודות התאורה, תרגול מעשי (פרקטיקום) בצילום קולנוע, גמר הפקה (פוסט פרודקשן) עבור צלמי קולנוע
בימוי לצלמי קולנוע, צורה ותפקוד, היסטוריית הצילום הקולנועי.
* צילום פרויקט צילום תמונות סטילס במצלמת 35 מ"מ, 2 סרטים קצרים במסרטת 16 מ"מ ופרויקט מוזיקה בטכנולוגיית HD.
* ציוות לסרטים בסרטים של עמיתים ללימודים, בתפקידי תאורנים, עוזרי צלם, תומכנים (גריפ) ראשיים, מפעילי מצלמה ועוד.
* צילום סרט של סמסטר א' או שיתוף פעולה ביצירת סרט.
* צילום פרויקט חשיפה תוך שימוש בסרט 35 מ"מ ופרויקט זריחה/שקיעה בשימוש בתאורה טבעית בלבד.
* צילום פרויקט הגמר של סמסטר ב' במצלמת הקולנוע הדיגיטלית Red Dragon.

צורה ותפקוד, ריאליטי, סרטים תיעודיים ותוכן אינטרנט, טכניקת מצלמה לתואר שני, תאורה לתואר שני, תרגול מעשי (פרקטיקום) בצילום קולנוע 3, לימודי קולנוע.
* צילום פרויקט חשיפה קצר במצלמת Arriflex Alexa.
* צילום הסרט של סמסטר ג' בתבנית לפי בחירת הסטודנט.
* ציוות לתפקידים ראשיים בסרטים של עמיתים ללימודים.
* צילום סרט-תיזה.

תנאי קבלה

תואר ראשון, תיק עבודות, מכתב מוטיבציה, מבחן אנגלית, מכתבי המלצה, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר