תאור כללי

מיקום הלימודים: ניו יורק.
מספר סמסטרים: 6

"כולם חושבים שקל מאוד להיות במאי, אז למה בשבילי זה מאוד קשה?" לואי מאל

יצירת קולנוע היא לא משהו שאפשר ללמוד בקלות. אם רק תשבו בכיתה ותלמדו את הקריטריונים הבסיסיים כיצד לעורר סיפור לחיים לא תוכלו להפוך לאנשי קולנוע מצליחים. לשם כך נדרשת גישה מעשית יותר, ולכן אנו באקדמיה מאמינים בלמידה על ידי עשייה ומאפשרים לסטודנטים שלנו להתנסות בצורה מעשית במתקנים הנהדרים שלנו כבר מהרגע הראשון ללימודים.
קורסי הקולנוע שלנו מתאימים לכולם, בין אם אתם מעוניינים ליצור סרטים באורך מלא, סרטים קצרים, קליפים מוזיקליים או סרטי תעודה, מגוון הקורסים של האקדמיה מתאים לדרישות האישיות של כל סטודנט/ית.
התכנית ללימודי קולנוע מאפשרת לסטודנטים להתמקד באופן בלעדי בהתפתחות המקצועית והאמנותית שלהם. בשונה מתכניות רגילות, אצלנו הסטודנטים יכולים להתמקד מיד בתחום שבו הם רוצים להתמקצע. תכנית זו היא תכנית עצמאית שפותחה במיוחד ולא חלק מתכנית ארוכה יותר לתואר ראשון שקוצרה בהתאמה.

לימודי קולנוע אינם שלמים בלי ניסיון ישיר בעבודה בסביבה השיתופית מאוד הנחוצה ליצירת סרטים. הסטודנטים בתכנית עובדים יחד עם עמיתים לכיתה ועם סגל המרצים, מפתחים את תחומי העניין האישיים שלהם תוך וצוברים הכשרה מעשית בכל המרכיבים הדרושים לעבודה על סט צילומים. כבר מההתחלה הסטודנטים עומדים מאחורי המצלמה ולומדים את ההיבטים החזותיים, הדרמטיים והאתגרים הטכניים שאתם נדרש הבמאי להתמודד ולהכיר. היבטים אלו כוללים סיוע לצוותים שלהם בתפקידי במאי צילום, עוזר צלם ותאורן/גריפ, כך שכל אחד ואחת מהסטודנטים יקבלו ניסיון נרחב בעבודה על סט צילומים.

במהלך יצירת תכנית הלימודים עבור בית הספר לקולנוע שלנו עבדנו בצורה ישירה עם קולנוענים, מפיקים, תסריטאים ורבים אחרים כדי לטפח סביבה שתקדם את ההצלחה של הסטודנטים בכל הרמות. האקדמיה לקולנוע גאה גם להיות בית הספר הנבחר שאליו רבים מיוצרי הסרטים, השחקנים ואושיות הקולנוע של הוליווד מעולם התקשורת והבידור, מגיעים לסמינרים והרצאות ובנוסף שולחים את בנם או בתם, או חברי משפחה, ללמוד אצלנו.
להלן רשימה חלקית: סטיבן שפילברג, מרטין סקורסזה, ברוס ספרינגסטין, אל פצ’ינו, וורן בייטי ואנט בנינג, שרון סטון, רון הוווארד, אנדי גרסיה, בן גינקסלי ועוד.

בתכנית הדו שנתית, המתקיימת במתכונת מלאה (full time), הסטודנטים לומדים את טכניקת הסיפור החזותי וצוברים ניסיון בצילום במצלמות ווידאו של 16 ו-35 מ"מ ו-HD וכן במצלמת RED Epic Dragon בסדרת הרצאות, סמינרים וסדנאות מעמיקות. הסמסטרים בנויים במתכוון בשלבים, וכל שלב מהווה בסיס לשלב הבא. מועמדים צריכים להשלים קודם סדרת פרויקטים קצרים אך נמרצים שתחשוף אותם למגוון מיומנויות וטכניקות. לאחר השלמת מספר פרויקטים של סרטים בשנה הראשונה, הסטודנטים ייכנסו מוכנים לשנה השנייה שבה יהיה עליהם להתמקד בפרויקטים של סרטי הגמר שלהם. רצף הלימודים הזה מאפשר לסטודנטים לצבור בהדרגה ניסיון בסיפור חזותי ולבנות בהתמדה את הידע וההבנה שלהם בקולנוע כאמנות.
סגל המרצים עטורי הפרסים שלנו מנחים את הסטודנטים ומלמדים אותם את יסודות הצילום הקולנועי, הכתיבה, הבימוי והעריכה של סרטים ומקיימים איתם פגישות אישיות שבהן הם דנים עם הסטודנטים אודות הפרויקטים שלהם, נותנים להם ביקורת ומשוב ומסייעים להם להתקדם במסע שלהם.

מה תלמדו?
בסיום הלימודים בקולנוע הסטודנטים יציגו את מערך המיומנויות והידע הבאים:
* הבנת יסודות הסיפור החזותי.
* הדגמת יכולות בהפקת וידאו ובעריכה דיגיטלית.
* הפגנת ביטחון במשחק ובבימוי שחקנים.
* הדגמת אמנות קולנוע מתקדמת הכוללת בימוי, תסריטאות, הפקה, הפקת עם סנכרון קול, צילום קולנועי ועריכה דיגיטלית.
* הדגמת הבנת השלבים השונים בהפקת סרטים, לרבות קדם הפקה, הפקה בפועל וגמר הפקה.
* יישום עקרונות הבסיס בעיצוב צליל.
* זיהוי והפקת סרטים בתבניות חליפיות כמו קליפים מוזיקליים ופרסומות.
* בחינת טכניקות בימוי, מצלמה והפקה מתקדמות.

תוכנית הלימודים

בימוי
צילום קולנוע
עריכת וידאו
סדנת הפקה
תסריטאות
תכנות
לימודי קולנוע
עריכה אינדיוידואלית

בימוי מתקדם
הפקת מוזיקה לסרטים
לימודי קולנוע מתקדמים
הפקה מסחרית
תסריטאות מתקדמת
עיצוב ועירבול צליל
עריכה מתקדמת
הפקה מתקדמת

תנאי קבלה

תעודת בגרות, תיק עבודות, מבחן אנגלית וראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר