תאור כללי

 Arts Management
בואו להיות מקצועני העתיד בניהול עולם האמנות העכשווית

קמפוס: פירנצה

מסלול מאסטר זה במנהל עסקי האמנות מיועד למועמדים המעוניינים לעבוד בתפקידי הניהול הבכירים ביותר בעולם האמנות. תכנית הלימודים בחו"ל מאפשרת לסטודנטים הבנה טובה ומקיפה של עולם האמנות העכשווית ומהי צורת ההתנהלות כיום בעסקי האמנות ברחבי העולם- כגון מוזיאונים, גלריות מסחריות, מוסדות אמנות, בתי מכירה פומבית וירידי אמנות והיא ממנפת את מערכת היחסים הייחודית של בית ספר מרנגוני עם התעשייה ועם מותגי האמנות והעיצוב באיטליה בכלל ובפירנצה בפרט.
הלימודים בפירנצה בירת האמנות העולמית יפגישו את הסטודנטים באופן ישיר עם סצנת האמנות בעיר, הם ילמדו לנהל, לשווק ולקדם אירועי אמנות, גלריות, מוזיאונים וכו' תוך הבנת חוקי האמנות הבינלאומיים.
קורסי הלימוד מנתרים את התחומים השונים של הכלכלה, המנהל והשיווק של האמנות. הסטודנטים ילמדו להכיר את התפקידים הפונקציונליים השונים בתחום האמנות- ממנהלי מוזיאונים, סוחרי אמנות, מנהלי גלריות, אוצרים, רשמים, שמאים, מומחי מכירות פומביות ומשחזרים. נלמד על חשיבות חקירת המורשת האמנותית והתרבותית של החברות העסקיות ורכישת יכולת לבנות קשרים בין אמנים, חברות ומותגים.
במהלך התכנית הסטודנטים ילמדו את יסודות תחום גיוס הכספים ויבצעו פרויקטים אישיים וקבוצתיים דרכם יבינו כיצד יש לארגן אירועים ותערוכות בזיקה לעולם האמנות וכיצד לייצר עבורם יחסי ציבור וקידום מכירות. תכנית הלימודים תעשיר בצורה בלתי רגילה את הידע של המשתתפים בתרבות ובאמנות ותכלול ביקורים וסיורים תרבותיים רבים בפירנצה וסביבתה, ביקור במוזיאונים, גלריות אמנים, תערוכות ועוד.איטליה היא המדינה המתאימה ללמוד תחום זה כיון שהיא מהווה מרכז אמנות ושימור אומנות עולמי ובה מס' בלתי נתפס של מוזיאונים, אתרי מורשת בינלאומיים, גלריות לאומנות  ובה יש יד חופשית לאמנים מכל העולם להביע ולהציג את אמנותם ואהבתם לתחום יצירתי זה.

הזדמנויות
בענף האמנות יש חוסר משווע למנהלי אמנות עכשווית אשר בדרך כלל מועסקים בתפקידי ניהול בכירים במוסדות אמנות, בבתי מכירות פומביות, במוזיאונים ובגלריות. בוגרי מסלול מאסטר זה יוכלו עם סיום לימודיהם לעבוד כשכירים או עצמאיים, יוכלו לנהל ולהפיק תערוכות ואירועים בעולם האמנות והתרבות וכן להיות בשדרת הניהול של אירגוני תרבות ציבוריים.

הישגים לימודיים
• נפתח גישה ביקורתית ומחקרית ביחס לעולם האמנות העכשווית, לשוק המסחרי בו הוא פועל וביחס למנגנונים ולדמויות המפתח הפועלות בענף;
• נתמחה ונשלוט בחקיקות הבינלאומיות השונות המתייחסות לעולם האמנות, הן בתחום הציבורי והן הפרטי ;
• נפתח יכולת להעריך את פוטנציאל הנכסים של החברה/המותג כדי לבנות ולתכנן עבורם אסטרטגיית תקשורת/שיווק.
• הגשת פרויקט אישי ו/או קבוצתי.
• ארגון, עיצוב ותכנון של אירוע אמנותי תוך שימוש בטכניקות בגישות הביקורתיות והפרקטיות שנלמדו לאורך התוכנית.

נושאי הלימוד
• עסקים וכלכלה בתחום האמנות.
• ניהול מותג אמנות.
• תכנון והפקת אירועי אמנות.
• שיטות מחקר.

תנאי קבלה

תואר ראשון או ניסיון תעסוקתי מוכח בתחום,
ראיון אישי במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר