תאור כללי

Academic Master in Contemporary Art Markets
תוכנית המאסטר בשווקי האמנות העכשווית הינה מחקר אינטנסיבי המעניק לסטודנטים את ההזדמנות לבוא במגע ישיר עם אנשי מקצוע מבוססים בתעשייה ולעבוד בשיתוף עם גלריות אמנות מוכרות איטלקיות ובינלאומיות, בתי מכירה פומבית, ירידי אמנות, מוסדות, אוספים ומרכזי אמנות. מסלול הלימודים מורכב משני מחזורים: הראשון מוקדש לפעילות כיתתית וסדנאות נושאיות המאפשרות לתלמידים ליישם את הידע הנלמד. ביקורים בגלריות, ירידים, קרנות ומוזיאונים גם כן מהווים חלק מהתכנית. המחזור השני מתרכז סביב תקופת התמחות, ומאפשר לסטודנטים ליצור קשר ישיר עם שווקים שונים, יחד עם מספר כנסים וביקורים. בשלב זה, הסטודנטים גם יכינו את פרויקט הגמר שלהם. במהלך חודש נובמבר, כחלק מתוכנית הלימודים, ישתתפו הסטודנטים בטיול לארטיסימה, היריד הבינלאומי לאמנות עכשווית בטורינו. בחודש ביוני, הם יסעו לטיול מעמיק בבאזל במהלך פסטיבל ArtBasel, האירוע החשוב ביותר בשוק האמנות הבינלאומי. המחזור השני יתמקד בהתמחות ויאפשר לסטודנטים להתנסות בתחומי השוק השונים ממקור ראשון. במהלך מחזור זה יכינו הסטודנטים גם את פרויקט הגמר שלהם.
תכנית לימודים
קורסים: שוק וכלכלת אמנות, ניהול אמנות, חקיקה בשוק האמנות, לימודי מוזיאון עכשווי, הערכת שווי, אוספים, תולדות האמנות העכשווית.
סדנאות: הערכת אוספים, קטלוג וניהול ארכיוני אמנים, שימור ושיקום אומנות, ניהול אוספים, מידע על שוק האמנות, שוק הצילום, אמנות ואוספים חוץ-אירופאים, תצוגת תערוכה, אוצרות, אנגלית לשוק האמנות.

אפשרויות קריירה
● מנהלי פרויקטים לגלריות, מוזיאונים וקרנות
● מומחים ומנהלים בבתי מכירה פומבית
● יועצי אמנות
● סוחרי אמנות
● אוצרים של אוספים פרטיים ותאגידים
● מנהלי קרנות וארכיוני אמנים
● מנהלי תקשורת ועיתונאים
● יועצים לשירותי משפטיים ופיננסיים בתחום האומנות

תנאי קבלה

תואר ראשון, מבחן אנגלית וראיון במרכז ההרשמות הישראלי 03-6525560

לעמוד בית הספר