תאור כללי

Curating Art and Fashion

קמפוס: פירנצה
שפת לימוד: אנגלית.

אוצרי אמנות ובמיוחד אלה שעוסקים באוצרות אופנה מחברים בין רגעים בהתפתחות עולם האופנה, מורשת מותג כזה או אחר, לבין אמנות, קשר חברתי, תרבותי וכלכלי. תוכנית לימודים יחודית זו תסקור את ההיסטוריה של מותגי היוקרה, תעמיק בהתפתחות מוזיאונים ודרכי העבודה של אוצר האמנות והאופנה עוד מראשית האוספים הפרטיים ועד להקמתם של המוזיאונים החשובים בעולם בתחום האופנה, הבדים ובעיקר בגדי ואוספי אופנה.
במאסטר ניהול אוצרות אומנות ואופנה הסטודנטים ינתחו את הכלים הבסיסיים בעבודתו של האוצר ואת פועלו המעשי בתחום: ניהול משימות שגרתיות, מהן שיטות המחקר הקריאטיבי והעיסקי, פיתוח הפרויקט ויצירת הפרמטרים שיאפשרו להעריך את קצב ההתקדמות של הפרויקט והאם הוא יושלם במלואו בהתאם למטרה שנרצה להשיג. ניתן תשומת לב לתערוכות מורשת והיסטוריה שיהוו ערך מוסף וחיוני לזיהוי מותגי יוקרה רבים בענף האופנה. הלימודים בחו"ל יסתיימו בסקירה כוללת של כל ההיבטים הפיננסיים והמנהליים שקשורים בניהול פרויקט אוצרות הכוללים תקשורת, מדיה, שיווק, יחסי ציבור וקידום מכירות. במרנגוני הגישה המעשית, המבוססת על ביצוע פרויקטים אמיתיים, תביא לידי כך שהסטודנטים יוכלו להתמודד בהצלחה עם שלל נושאים ובעיות בתחום המקצוע המתפתח והייחודי הזה.

הזדמנויות
אוצרי האופנה הם אנשי מקצוע יחודיים המפרשים את התפתחות תחום הביגוד והאופנה ומביאים זאת לידי ביטוי בהפקת תערוכות ותצוגות אופנה שמחברים את התחום עם אירועים אמנותיים חברתיים ועכשוויים.
הם יכולים גם להראות את ההיסטוריה האמנותית והתרבותית של מותג מזווית חדשה ורעננה בדרך שתאשרר מחדש את ערכי המותג ואת המשמעות ההיסטוריות שלו. התפקידים בהם נוטלים חלק אוצרי האופנה הם תפקידים ניהוליים אירגוניים, במוזיאוניים, מרכזי תרבות, גלריות לאומנות וכן בתכנון והפקת תערוכות ואירועים כאלה ואחרים.

הישגים לימודיים
• מחקר אודות זרמים באומנות ולמידה אודות היסטוריה של עולם ההלבשה והאופנה יביא לפיתוח גישה ביקורתית.
• ניתוח ההיסטוריה של תחומי המוזיאולוגיה ותערוכות אוצרות מובילות באמצעות שיטות עבודה חדשניות.
• פרויקט מעשי ופיתוחו בהתאם להנחיות הלקוח יביא לחידוד יכולות השליטה בכלי העבודה של האוצר.
• תכנון אירוע או תערוכה למותג או חברה בהתאם להערכת הפוטנציאל שלהם.
• יכולת לגבש נהלי עבודה ואסטרטגיות לגיוס כספים על מנת להבטיח את ההצלחה הכלכלית והפיננסית של פרויקט.

נושאי הלימוד
• אוצרות
• אוצרות אופנה
• יצירה ניהול והפקה של אירועים
• שיטות מחקר

תנאי קבלה

תואר ראשון או ניסיון תעסוקתי בתחום, ראיון במרכז המידע בישראל 03-6525560.

לעמוד בית הספר