תאור כללי

תכנית חד שנתית ללימודי תסריטאות
קמפוסים: ניו יורק, לוס אנג'לס.
מספר סמסטרים: 2

האקדמיה לקולנוע של ניו יורק מכירה בתפקיד החיוני של הכותבים ביצירת כל סרט וכל תכנית טלוויזיה. יחד עם זאת, אין די בכישרון כתיבה בלבד כדי לעבוד בהצלחה באמצעי התקשורת הללו. תסריטאות היא מיומנות נלמדת, כזו שהעוסק/ת בה נדרש/ת לכתוב מדי יום כדי להתאמן ולעמוד בדרישות המקצוע והוא או היא צריכים להבין באמת מהם המרכיבים שהופכים תסריט או כתיבה לטלוויזיה (teleplay) ליצירה שעובדת ומקסימה את הצופים.
בנוסף ללימוד המוסכמות של אמנות הכתיבה, הסטודנטים בתכנית החד שנתית שלנו ללימודי תסריטאות מקבלים גם תמיכה והדרכה כיצד לבנות תסריט ולכתוב אותו תוך עמידה בלוחות הזמנים. במהלך הלימודים הסטודנטים שלנו כותבים במרץ ומשלימים מספר פרויקטים, ומקבלים עליהם ביקורת בונה מהמנחים בקורס ומהחברים ללימודים.

מה הופך את תכניות לימודי התסריטאות שלנו לייחודיות?
במשך שנת הלימודים כל אחד ואחת מהסטודנטים כותב/ת שני תסריטים באורך מלא, תסריט "ספקולטיבי" לטלוויזיה ומספר תשתיות (treatments). במסגרת הלימודים בתכנית הסטודנטים גם חוקרים תחומים הקשורים לתחום הקולנוע שיסייעו להם לשפר את התסריטים שלהם ולכתוב אותם בהקשר לעולם האמיתי. לכן, כחלק מהתכנית ובנוסף לשיעורי הכתיבה, הסטודנטים לומדים קורסים באמנות הסרט, לימודי משחק, הכנת מצגות ולימודי קולנוע בהקשר לעולם התסריטאות. הסטודנטים גם כותבים, מביימים ועורכים סרט קצר או סצנה מתוך תסריט באורך מלא. כך, בסיום הלימודים, הסטודנטים יבינו את המבנה, הדמויות, הקונפליקטים והדיאלוגים של הסיפור, וייצאו מהאקדמיה עם מוצרים מוגמרים שאותם הם יכולים להציג, להפיק ולנסות למכור.

התכנית החד שנתית ללימודי תסריטאות מלמדת את הסטודנטים את אמנות כתיבת התסריט באמצעות קורסים בקולנוע ובאמצעות ניתוח תסריטים לקולנוע ולטלוויזיה.בנוסף, על הסטודנטים לכתוב מספר פרויקטים. הפרויקטים נבדקים בסדנאות כיתתיות ומקבלים ביקורות מהמנחים ומהחברים ללימודים.

תוכנית הלימודים

• תבנית WGA וחוק זכויות היוצרים.
• לימודים מעמיקים של המבנה הקלאסי של התסריט הקולנועי, קשתיות (arcs) הדמויות, נושא, קונפליקט, הבזקים מהעבר (פלאשבקים), קריינות, סאב טקסט, סגנון, טון, הדמיה חזותית (ויזואליזציה), דיסציפלינה וסוגה (ז'אנר).
• מושגים בסיסיים בהיסטוריה של הקולנוע.
• לימודי תאוריה ופרקטיקה של משחק קולנועי לצורך הבנה של דו שיח (דיאלוג) טוב ושל התנהגות מתאימה.

• יסודות בבימוי סרטים.
• מבט מעמיק על כתיבת תשתית (treatment).
• לימוד מעמיק של אמנות המצגת (pitch).
• מוסכמות בכתיבה לטלוויזיה.

תנאי קבלה

תעודת בגרות, תיק עבודות, ראיון במרכז המידע בישראל וראיון מול הקמפוס 03-6525560.

לעמוד בית הספר