תאור כללי

"עיצוב מוצר בימינו משלב קרייאטיביות, מחקר ומיתוג"

קמפוס: מילאנו/לונדון
משך לימודים: 3 שנים- תואר ראשון
שפת לימוד: אנגלית
מעצב טוב נדרש לסבלנות רבה, רגישות אסטטית מפותחת, גישה פרקטית חזקה, היות ועיצוב משמעו מציאת פתרון לבעיות.
בית הספר הטוב בעולם לעיצוב מרנגוני מעמיד מסלול עיצוב מוצר בן 3 שנים לתואר ראשון (החל מהשנה השנייה ניתן להתמחות בעיצוב רהיטים) שמטרתו לטפח את היצירתיות של התלמידים ברעיונות עיצוביים והצגתם בתלת מימד. בסיום מסלול זה, התלמידים יחזיקו בידע המלא בכל התהליך הקריאטיבי והפיכתם של רעיונות לכדי ייצור תעשייתי. הבוגרים יהיו מסוגלים לנהל תהליך קריאטיבי במחקר, אבי טיפוס ויצורו של מוצר חדש. התלמידים יצרו אבי טיפוס ובאמצעות התהליך הם ילמדו את הקשר בין צורה, פרופורציות ומידות לבין הזהות המותגית הויזואלית של המוצר.
התלמידים יפתחו פרויקט גרפי בתלת מימד והצגת מוצר סופי תוך לקיחה בחשבון של תנאי השוק בו הם פועלים. בסיסם של רעיונות קריאטיבים הוא המחקר המקדים על כל שלבי הפרויקט, בין אם מדובר בריהוט או במוצרי חשמל והייטק ומעצבים בימינו נדרשים להיות גם 'מנהלי עיצוב' של כל שלב ושלב של הפרויקט המדובר.

מסלול זה במרנגוני מעניק לתלמידים את היכולות הנדרשות לתכנון ועיצוב מוצרים תוך היכרות אמיתית של המותג. לפיכך, תשומת הלב היא לפילוסופית השיווק של המותג והמוצר, הכרת מורשת עבר, הבנת אנשים והקשרים תרבותיים ולימוד שווקים. כל זאת על מנת ליצור מוצר התואם את היעד הסופי אליו הוא מיועד.
מרנגוני, מטובי בתי הספר ללימודי עיצוב תעשייתי בעולם, מעסיק מורים שהם גם מעצבים תעשייתיים מובילים. הלימודים במילאנו הם בשפה האנגלית (יתכן וחלק מהשיעורים יועברו עם תרגום סימולטאני) בכיתות קטנות המכילות עד 20 תלמידים והדגש בלימודים הוא על פרקטיות וחדשנות על מנת להעמיד מעצבים שיוכלו להוביל את התחום בעתיד. התלמידים ירכשו ידע אדיר בתהליכי עיצוב ויצור. הם יצרו במעבדות בית הספר אבי טיפוס במדפסות תלת מימד מהחדשניות בעולם.
בסוף הלימודים התלמידים יוכלו לעצב כמעט כל מוצר החל מהקטן ביותר עד למכוניות או מוצרים גדולים יותר. הבוגרים של הקורס ישתתפו בתערוכת העיצוב העולמית במילאנו, Salone del Mobile בה הם יציגו את העיצובים שלהם מול כל עולם העיצוב. כחלק מתוכנית הלימודים התלמידים יצאו ל 6 שבועות סטאג'.
התלמידים ישתתפו במהלך הלימודים בתחרויות בינלאומיות וסטודנטים שלנו אף ניצחו בתחרות של חברת מרצדס העולמית.
לימודים במסלול עיצוב תעשייתי/עיצוב מוצר באיטליה יפתחו בפני התלמידים את האפשרות להתחיל בקריירה מזהירה תודות לעובדה שמרנגוני בשונה מבתי ספר אחר, מקושר ביומיום עם מעצבים וחברות יוקרה בתעשייה, ולעובדה שהתלמידים מבצעים פרויקטים אמיתיים במהלך הלימודים שבסופם חלק מהתלמידים אף מועסקים בחברות אלה. לדוגמא, מעצב העל האיטלקי ג'וליו קפליני שעיצב את פנים בית הספר מרנגוני במילאנו, פועל בשיתוף מלא עם הסטודנטים של בית הספר במגוון פרויקטים של החברה שלו.
עוד חברות המשתפות פעולה בית הספר: חברת היוקרה Visionnaire, חברת Flaminia, חברת העל למוצרי סניטריה ובית האופנה האיטלקי Versace.

תוכנית הלימודים

איור טכני תוכנות בתלת מימד
תהליך עיצוב המוצר
ניתוח מוצרים
מיתוג מוצרים
פרויקט בשיתוף עם התעשייה
ההיסטוריה והתרבות של עיצוב המוצר
מתודולוגיית תכנון ופיתוח
התיעוש של התהליך היצירתי
פרויקט גמר ויצירת תיק עבודות
תרגול ומחקר תיאורטי

תנאי קבלה

תעודת בגרות, מבחן אנגלית בינלאומי, תיק עבודות וראיון במרכז המידע בישראל אין צורך בידע מוקדם 03-6525560.

לעמוד בית הספר