תאור כללי

M.A in smart city design and urban services management

מיקום: ברלין, מינכן
משך הלימודים: 3-4 סמסטרים
שפת לימוד: אנגלית

מסלול לתואר שני זה הינו אחד מהחדשניים, הטרנדיים והרלוונטיים בעולם ומתקיים בעיר ברלין שהינה מרכז לחדשנות עולמית.
תכנון ערים חכמות וברות קיימא

בשנת 2050, 80% מאוכלוסיית העולם תתגורר בערים. גידול האוכלוסייה העירונית כבר יוצר עומס על תשתיות העיר כגון מערכות תחבורה ומרחבים ציבוריים. יחד עם זאת, ההשפעה הסביבתית של הערים גדלה מדי יום. לכן, אנו עומדים בנקודת זמן מכריעה בה אנו חייבים ליצור חזון חדש של מערכות אקולוגיות עירוניות ולעצב פתרונות חדשניים וברי קיימא.
עם התפתחותן של טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות, התאפשר מספר אינסופי של הזדמנויות לתכנון תשתית עירונית חכמה ופיתוח פתרונות בתחומים כגון ניידות, ממשל עירוני או סביבה בנויה. כתושבי העיר, אנחנו כבר משתמשים בפתרונות דיגיטליים על מנת לשפר את חיי היומיום שלנו ולצמצם עלויות. לדוגמה, אנו משתמשים בישומוני שיתוף נסיעות ובודקים את עומסי התנועה במכשירים הניידים שלנו. טכנולוגיות כמו האינטרנט של דברים (IoT), כלי רכב אוטונומיים, רשת חכמה ופתרונות Big Data משחקות תפקיד מרכזי בשינוי תפיסת החיים בעיר. עם זאת, טכנולוגיות הן רק כלים. על מנת לממש את חזון הערים החכמות נדרשת חשיבה מעבר לשילובן של הטכנולוגיות החדשות.

אנו זקוקים למומחים אשר יכולים לחזות בדמיונם את הרעיונות לפתרונות חדשניים לעתיד ולהפעיל צוותים בינתחומיים בתכנון ובאספקת פתרונות אלו. באמצעות לימודי תואר שני בעיצוב עיר חכמה (Smart City Design), אוניברסיטת מקרומדיה שואפת לצמצם את פער המיומנות ולהכשיר את המעצבים העירוניים ומתכנני המחר. בוגרי התואר יהיו בקיאים בשיטות עיצוב זריז כגון חשיבה תכנונית. מאחר והם יעבדו בפרויקטים המשלבים אדריכלות, עיצוב, מדיניות ציבורית וניידות, עליהם להיות בעלי הבנה יסודית של האתגרים העירוניים, הסיכונים, הכלים הרלוונטיים והטכנולוגיות. גישה חיובית לשינוי ומוטיבציה לעצב את השינויים באופן פעיל יניעו אותם בהתמודדויות עם פרויקטים מאתגרים בתחום הניידות, הממשל העירוני או הסביבה הבנויה.

כיצד ערים יכולות לעצב פתרונות המותאמים לצורכיהן על ידי לקיחת רעיונות מחידושים בתחומים השונים? כיצד ניתן ליישם את האינטרנט של דברים (IoT), דיגיטליזציה ו-Big Data בעיצוב פתרונות עירוניים יעילים וברי קיימא? כיצד על הערים להשתנות על מנת שיוכלו להסתגל למערכות הניידות העירונית המתפתחות? כיצד ניתן להבטיח אוריינטציה אנושית בעת יישום טכנולוגיות חדשות בתשתיות ערים כגון תחבורה והסביבה הבנויה? אלה הן דוגמאות לאתגרים איתם תלמדו כיצד להתמודד במהלך לימודי התואר השני בעיצוב עיר חכמה. אם אתגרים אלה מחדירים בכם מוטיבציה, אתם המועמדים הנכונים ללימודי תואר שני בעיצוב עיר חכמה (Smart City Design).

תכני הלימוד בתוכנית ללימודי תואר שני בעיצוב עיר חכמה (Smart City Design)
תוכנית הלימודים לתואר שני בעיצוב עיר חכמה נבנתה במיוחד על מנת לסייע לכם לפתח הבנה טובה הן של היבטים אסטרטגיים והן של ההיבטים התפעוליים של תכנון ערים חכמות וברות קיימא. תוכנית הלימודים משלבת סקירה רחבה של נושאי עיצוב באמצעות קורסים מיוחדים שנועדו להעניק מומחיות מעמיקה בעיצוב עיר חכמה.
המורים המקצועיים שלנו הוכשרו על מנת לאתגר אתכם לחשיבה חדשנית החל מהרגע הראשון ולעזור לכם לדחוף את הגבולות שלכם לפיתוח מקצועי ואישי. הקורסים מועברים באמצעות פרויקטים מעשיים וחקר מקרים על מנת להקנות מיומנויות מעשיות אשר יכשירו אתכם לקחת על עצמכם אחריות מאתגרת בעבודתכם לאחר סיום הלימודים.

לפניכם חלק מהנושאים שיילמדו בתכנית:
ניהול תכנון פרויקטים
מסגרת לניהול תכנון, תיאוריות עיצוב ואסטרטגיה
מנהיגות, אסטרטגיה ותהליכי חדשנות
עקרונות יישום HCD וחוויית משתמש
מבנים וקונספטים עירוניים
יישום עיצוב ערים חכמות
תכנון וניהול שירותים עירוניים
התמקדות בפרויקט ובעבודת גמר

אפשרויות לפיתוח קריירה לאחר סיום לימודי תואר שני בעיצוב עיר חכמה (Smart City Design)
במהלך לימודיכם תפתחו מבט כולל וברור של עקרונות עיצוב עיר חכמה, ניהול שירותים עירוניים ושל הכלים והתהליכים הרלוונטיים. באמצעות דוגמאות מעשיות וחקר מקרים, תוכלו לצבור ניסיון ביישום חשיבה עיצובית, הפיכת הרעיונות שלכם לפתרונות מעשיים והובלת פרויקטים בינלאומיים.

אתם תקבלו את כל הכלים הדרושים על מנת לחזות פתרונות מוכווני עתיד ותוכלו להפוך את הרעיונות שלכם לפתרונות ביצועיים. הרבגוניות שבכם, הידע המקצועי וכישרון החשיבה החדשנית שלכם הופכים אתכם לאנשי המקצוע האידאליים לתכנון ולהובלת פרויקטים חדשניים בתחומי הממשל העירוני, חברות ניידות, חברות סטארט-אפ חדשניות וחברות ייעוץ.
להלן כמה דוגמאות לתפקידים אפשריים בשוק:
מנהל עיצוב
מנהל שיווק עירוני
מומחה אסטרטגיה לעיר חכמה
מנהל עסקים ופתרונות עירוניים
מנהל פתרונות עיצוב עירוני
מנהל ניידות בעיר חכמה
מתאם בנייה קהילתית

תנאי קבלה

תואר ראשון, מבחן אנגלית, ראיון מול מרכז ההרשמות הישראלי 03-6525560

לעמוד בית הספר